Kontakt
O nas
535 166 888
Kampania „HEJ To jest słabe” skierowana jest do dzieci i młodzieży, ich rodziców oraz dorosłych mieszkańców. Tematyka oscyluje głównie wokół zagadnień tj: racjonalne korzystanie z zasobów sieci, zagrożenia związane z jej użytkowaniem, ze szczegónym uwzględnieniem cyberprzemocy i uzależnienia od Internetu. Odbiorcy mają również możliwość zapoznania się z ogólnodostępnymi źródłami pomocy i wsparcia w zakresie problemów świata wirtualnego. Przedstawiona kampania mocno koncentruje się na tematyce hejtu, z uwagi na fakt, iż zjawisko to stało się powszechne i dotyka szczególnie ludzi młodych, dla których bardzo istotna jest opinia innych, a osoby te często nie mają jeszcze ukształtowanego charakteru, osobowości, poczucia własnej wartości i nie umieją poradzić sobie z ową krytyką, co w konsekwencji ich wyniszcza. Bazując na tych założeniach przyjęliśmy zupełnie inną strategię niż zwykle spotykana: nie mówimy do hejtera: „przestań hejtować”, bo to tak, jakby powiedzieć złodziejowi: „nie kradnij” – koncentrujemy się na idei, która zakłada coś zupełnie odmiennego, mianowicie uświadomienie wszystkim użytkownikom Internetu, że hejt jest słaby, a przejmowanie się nim to droga donikąd i trzeba zmienić stanowisko względem hejterów. Nie pozwalajmy, by wpływali oni na nasze życie i powiedzmy wprost: HEJ To jest słabe!
CELE:
• przekazanie informacji dotyczących korzystania z Internetu i problemów związanych z jego użytkowaniem,
• uwrażliwienie na zagrożenia związane z cyberprzestrzenią,
• zachęcenie do rozsądnego korzystania z zasobów sieci.
MATERIAŁY:
• Broszura dla rodziców,
• Ulotka dla rodziców,
• Plakat dla mieszkańców,
• Ulotka dla uczniów,
• Plakat dla uczniów,
• Certyfikat dla szkoły (lub innej i placówki) za uczestnictwo w kampanii