Budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie

Co robię, by dobrze czuć się z samym sobą? Ćwiczenia wzmacniające poczucie własnej wartości

Kilka słów o warsztacie:

Ideą zajęć jest przeprowadzenie dzieci i młodzieży przez ćwiczenia wspierające budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie. Podejmując te tematy istotne jest również „dotknięcie” pojęcia akceptacji siebie czy zdobywania pozycji w grupie rówieśniczej. Zajęcia dostosowane są do specyfiki danego środowiska szkolnego, wieku oraz potrzeb odbiorców, a także prowadzone w angażującej uczniów formie, tak, aby maksymalnie skoncentrowali się na pogłębieniu wiedzy o sobie: swoich zasobach, osiągnięciach, cechach itp. Spotkanie podsumowane jest spostrzeżeniem, że bez poczucia własnej wartości trudno wyobrazić sobie spełnionego i szczęśliwego człowieka. Przed uczestnictwem w tym warsztacie zalecamy zajęcia pn. „Odkrywam, poznaję i wzmacniam siebie” oraz „Samoocena – mój fundament”.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń jest świadomy znaczenia relacji z samym sobą oraz innymi ludźmi w procesie budowania poczucia własnej wartości.
  • Uczeń wie czym jest pewność siebie i poczucie własnej wartości oraz jaka jest ich rola w codziennym życiu.
  • Uczeń ćwiczy umiejętności przydatne w budowaniu pewności siebie.
  • Uczeń rozwija umiejętność budowania wysokiego poczucia własnej wartości.
  • Uczeń uświadamia sobie jak ważna jest akceptacja siebie, zarówno swoich zalet, jak i obszarów do pracy.
  • Uczeń dostrzega zależność między zaniżonym poczuciem własnej wartości a podatnością na wpływ ze strony innych oraz brakiem pewności siebie.

Zakres tematyczny:

  1. Runda początkowa – co robię, by dobrze czuć się z samym sobą?
  2. Elementy składające się na poczucie własnej wartości: samoocena, samoakceptacja, uczucia względem siebie oraz sposób traktowania siebie – wyjaśnienie pojęć.
  3. Jak wyobrażam sobie osobę, która jest pewna siebie i ma wysokie poczucie własnej wartości? – praca w grupach i wspólne omówienie.
  4. Sytuacje w których doskonalimy pewność siebie – trening umiejętności.
  5. Samoocena a poczucie własnej wartości.
  6. Akceptacja własnego wyglądu i jej znaczenie w postrzeganiu siebie.
  7. Ćwiczenia wzmacniające poczucie własnej wartości, np. afirmacja: jestem wartościową osobą, rundka – co mi się w sobie podoba? + ćwiczenia dodatkowe do pracy własnej: wypisz: za co cenię siebie, co potrafię, za co inni mnie lubią.
  8. Moja rola w grupie, czyli budowanie swojej pozycji, czynniki warunkujące postrzeganie mnie przez innych, współpraca rówieśnicza w kontekście mocnych stron.
  9. Podsumowanie: pewność siebie jako szacunek do siebie i wiara w swoją wartość.

Korzyści:

  • Zrozumienie, iż w budowaniu własnej wartości ważne są relacje z samym sobą i innymi.
  • Dostrzeżenie związku między adekwatną oceną siebie a poczuciem własnej wartości.
  • Umiejętność wskazania osiągnięć i mocnych stron budujących pewność siebie.
  • Zminimalizowanie zagrożenia negatywnymi wpływami otoczenia.

W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.

Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle