Kilka słów o warsztacie:
Ideą zajęć jest przeprowadzenie dzieci i młodzieży przez ćwiczenia wspierające budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie. Podejmując te tematy istotne jest również „dotknięcie” pojęcia akceptacji siebie czy zdobywania pozycji w grupie rówieśniczej. Zajęcia dostosowane są do specyfiki danego środowiska szkolnego, wieku oraz potrzeb odbiorców, a także prowadzone w angażującej uczniów formie, tak, aby maksymalnie skoncentrowali się na pogłębieniu wiedzy o sobie: swoich zasobach, osiągnięciach, cechach itp. Spotkanie podsumowane jest spostrzeżeniem, że bez poczucia własnej wartości trudno wyobrazić sobie spełnionego i szczęśliwego człowieka. Przed uczestnictwem w tym warsztacie zalecamy zajęcia pn. „Odkrywam, poznaję i wzmacniam siebie” oraz „Samoocena – mój fundament”.
Cele szczegółowe:
- Uczeń jest świadomy znaczenia relacji z samym sobą oraz innymi ludźmi w procesie budowania poczucia własnej wartości.
- Uczeń wie czym jest pewność siebie i poczucie własnej wartości oraz jaka jest ich rola w codziennym życiu.
- Uczeń ćwiczy umiejętności przydatne w budowaniu pewności siebie.
- Uczeń rozwija umiejętność budowania wysokiego poczucia własnej wartości.
- Uczeń uświadamia sobie jak ważna jest akceptacja siebie, zarówno swoich zalet, jak i obszarów do pracy.
- Uczeń dostrzega zależność między zaniżonym poczuciem własnej wartości a podatnością na wpływ ze strony innych oraz brakiem pewności siebie.
Zakres tematyczny:
- Runda początkowa – co robię, by dobrze czuć się z samym sobą?
- Elementy składające się na poczucie własnej wartości: samoocena, samoakceptacja, uczucia względem siebie oraz sposób traktowania siebie – wyjaśnienie pojęć.
- Jak wyobrażam sobie osobę, która jest pewna siebie i ma wysokie poczucie własnej wartości? – praca w grupach i wspólne omówienie.
- Sytuacje w których doskonalimy pewność siebie – trening umiejętności.
- Samoocena a poczucie własnej wartości.
- Akceptacja własnego wyglądu i jej znaczenie w postrzeganiu siebie.
- Ćwiczenia wzmacniające poczucie własnej wartości, np. afirmacja: jestem wartościową osobą, rundka – co mi się w sobie podoba? + ćwiczenia dodatkowe do pracy własnej: wypisz: za co cenię siebie, co potrafię, za co inni mnie lubią.
- Moja rola w grupie, czyli budowanie swojej pozycji, czynniki warunkujące postrzeganie mnie przez innych, współpraca rówieśnicza w kontekście mocnych stron.
- Podsumowanie: pewność siebie jako szacunek do siebie i wiara w swoją wartość.
Korzyści:
- Zrozumienie, iż w budowaniu własnej wartości ważne są relacje z samym sobą i innymi.
- Dostrzeżenie związku między adekwatną oceną siebie a poczuciem własnej wartości.
- Umiejętność wskazania osiągnięć i mocnych stron budujących pewność siebie.
- Zminimalizowanie zagrożenia negatywnymi wpływami otoczenia.
W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.