Czas - moja wartość, czyli jak z niego korzystać najlepiej dla siebie?

Pojęcie intencjonalnego spędzania czasu. Ćwiczenie planowania swoich obowiązków i czasu wolnego

Kilka słów o warsztacie:

Program warsztatu bazuje na idei profilaktyki uniwersalnej w której nacisk położony jest na wzmacnianie czynników chroniących. Równocześnie założeniem jest promocja zdrowego stylu życia i postrzegania czasu jako wartości w życiu człowieka.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń rozumie pojęcie intencjonalnego spędzania czasu.
  • Uczeń poznaje techniki planowania czasu.
  • Uczeń ćwiczy planowanie swoich obowiązków i czasu wolnego.
  • Uczeń potrafi opowiedzieć o swoich pasjach i zainteresowaniach.
  • Uczeń poznaje pojęcie nudy i jej skutki dla stanu emocjonalnego oraz określa to, co jego zdaniem nie przynosi mu efektów.
  • Uczeń dostrzega zależność między aktywnym spędzaniem czasu wolnego a prowadzeniem zdrowego trybu życia i unikaniem zagrożeń społecznych.

Zakres tematyczny:

  1. Czas w naszym życiu, czyli jak go spożytkować z korzyścią dla siebie.
  2. Rola planowania czasu a efektywność działań.
  3. Potrzeby realizowane w trakcie czasu wolnego: wypoczynek, rozrywka, zabawa, budowanie relacji, rozwijanie zainteresowań i pasji.
  4. Hierarchia ważności zadań zaplanowanych do wykonania.
  5. Aktywne spędzanie czasu wolnego jako element postawy prozdrowotnej.
  6. Równowaga między czasem wolnym a zadaniami (w tym nauką i obowiązkami domowymi).
  7. Alternatywy dla komputera czy smartfona.
  8. Czas wolny a nuda w kontekście rozwoju młodego człowieka.
  9. O czym warto pamiętać w czasie wolnym?
  10. Zaangażowanie w działalność społeczną i integracja ze środowiskiem lokalnym/grupą rówieśniczą jako przeciwwaga dla zagrożenia uzależnieniami czy agresją.

Korzyści z uczestnictwa:

  • Wzbudzenie refleksji nad czasem w życiu człowieka i efektywnym wykorzystywaniem go.
  • Trening umiejętności w zakresie organizowania swojego czasu.
  • Uświadomienie roli aktywnego spędzania wolnego czasu w profilaktyce różnych zagrożeń społecznych.

W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.

Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle