Dogadajmy się

Mówić czy słuchać? – realia komunikacji. Wskazówki dotyczące wsparcia dzieci w ich rozwoju

Kilka słów o warsztacie:

Warsztat jest ukierunkowany na rozwijanie umiejętności komunikacji między rodzicem a dzieckiem w każdym wieku. Doświadczenie wskazują, iż tematyka tych zajęć cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem np. jako moduł podczas wywiadówek szkolnych, gdyż treści dotyczą codzienności, czyli sztuki porozumiewania się, co jest niezwykle istotne dla rodziców dzieci zwłaszcza w okresie dorastania (ale nie tylko) – wówczas potrzeba zrozumienia, empatii czy okazania zainteresowania jest szczególnie duża. Pamiętając o tym, że rozmowa nie polega jedynie na mówieniu, a również na słuchaniu, komunikacja wymaga ciągłego doskonalenia i zaangażowania. W związku z tym, że przed dziećmi w każdym wieku jest wiele wyzwań (oczywiście przed rodzicami również), opiekun ma niezwykle ważne zadania – być oparciem w trudnych chwilach, doradcą w momentach niepewności, zarządcą i decydentem w sytuacjach kryzysu itp. Aby jednak skutecznie wspierać dziecko, potrzebuje wiedzieć jak to robić, a przede wszystkim dogadać się z młodym człowiekiem. Proponując niniejszy warsztat wychodzimy naprzeciw potrzebom rodziców, którzy w trosce o swoje dzieci, pragną rozwijać umiejętności komunikacyjne.

Cele szczegółowe:

  • Uczestnik poznaje modele komunikacji wspomagające budowanie zdrowych relacji
    między rodzicem a dzieckiem.
  • Uczestnik ćwiczy wyznaczanie granic w wychowaniu dziecka.
  • Uczestnik zdobywa informacje przydatne we wzmacnianiu dziecka.
  • Uczestnik uświadamia sobie, że komunikacja jest relacją obustronną.

Zakres tematyczny:

  1. Wprowadzenie uczestników w tematykę szkolenia.
  2. O sztuce komunikacji – czyli podstawowe zagadnienia związane z komunikacją.
  3. Mówić czy słuchać? – realia komunikacji.
  4. Kiedy jest właściwy czas na rozmowę oraz jak stworzyć najlepsze warunki do komunikacji?
  5. Skuteczne wyznaczanie granic.
  6. Znaczenie emocji w komunikacji z dzieckiem z nakierowaniem na rozumienie emocji dziecka.
  7. Karać czy chwalić i jak robić to tak, by wzmacniać pożądane zachowania?
  8. Podsumowanie: wskazówki dotyczące wsparcia dzieci w ich rozwoju.

Korzyści:

  • Trening umiejętności udzielania wsparcia emocjonalnego dzieciom i reagowania na różnorodne emocje dziecka w rozmowie.
  • Wzrost gotowości do uważnego słuchania, klarownego ustalania i egzekwowania granic.

W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.

Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle