Halo! Like! Reels! Tu Fonoholizm!

Czym jest fonoholizm oraz jakie są jego skutki? Racjonalne korzystanie z urządzeń mobilnych

Kilka słów o warsztacie:

Ideą zajęć jest przekazanie młodzieży szerokiej wiedzy na temat racjonalnego korzystania z urządzeń mobilnych, np. telefonu, smartfona czy tabletu, natomiast nadrzędnymi celami – zaprezentowanie skali konsekwencji będących skutkiem ich użytkowania i wskazanie na wartość świadomego wykorzystywania technologii. Tak zaaranżowany przebieg zajęć stworzy warunki w których uczniowie zostaną zaproszeni do podjęcia decyzji co do sposobu i czasu użytkowania urządzeń mobilnych.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń wie, jakie są następstwa wynikające z używania telefonu komórkowego oraz innych urządzeń mobilnych.
  • Uczeń zna zjawisko fonoholizmu i jego wpływ na życie młodego człowieka, w tym rozwój mózgu.
  • Uczeń jest świadomy, jak sposób korzystania z telefonu warunkuje zagrożenie uzależnieniem od użytkowania technologii.
  • Uczeń wykazuje gotowość do podjęcia świadomej decyzji co do sposobu korzystania z urządzeń mobilnych.

Zakres tematyczny:

  1. Jak technologia zmieniła nasze życie? – pogadanka.
  2. Konsekwencje wynikające z ciągłego bycia „pod telefonem”.
  3. Kontakty osobiste versus kontakty wirtualne a relacje międzyludzkie – rola i znaczenie kontaktów bezpośrednich.
  4. Uzależnienia behawioralne – wprowadzenie do tematu uzależnień z nakierowaniem na użytkowanie urządzeń mobilnych.
  5. Objawy uzależniania od „bycia dostępnym” – sprawdzenie siebie z wykorzystaniem pytań takich jak: ile czasu dziennie spędzam z telefonem w ręku, ile razy dziennie odblokowuję mój smartfon itp.
  6. Jak z korzyścią dla siebie spożytkować czas spędzany przed ekranem?
  7. Świat realny i wirtualny – równowaga między nimi a jakość życia młodego człowieka.
  8. Od czego chcę zacząć? – ustalenie zasad racjonalnego używania urządzeń mobilnych i pierwszy krok do wdrożenia służący świadomemu korzystaniu z technologii.

Korzyści z uczestnictwa:

  • Zrozumienie, iż urządzenia mobilne mogą zarówno wspomagać, jak i zaburzać codzienne funkcjonowanie i rozwój człowieka.
  • Uświadomienie, że korzystanie z urządzeń mobilnych może prowadzić do uzależnienia.
  • Ukierunkowanie na zachowania zapobiegające uzależnieniom od technologii.
  • Kształtowanie postawy świadomego użytkowania telefonu czy komputera.

W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.

Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle