Kilka słów o warsztacie:
Szkolenie adresowane jest do przedstawicieli jednostek oświatowych, przede wszystkim do szkolnych psychologów oraz pedagogów, a także wszystkich nauczycieli chcących nabyć wiedzę z zakresu prowadzenia działań interwencyjnych wobec ucznia. Szkolenie wspomagane jest praktycznymi warsztatami z zakresu budowania współpracy między nauczycielami w ramach prowadzonych oddziaływań interwencyjnych.
Cele szczegółowe:
- Usystematyzowanie informacji dotyczących pojęcia kryzysu.
- Poznanie roli pedagogów, psychologów czy nauczycieli w prowadzeniu wsparcia w sytuacjach kryzysowych.
- Przedstawienie zasad współpracy szkoły ze służbami realizującymi interwencję kryzysową.
- Przybliżenie tematyki praktycznych aspektów realizacji interwencji w różnych sytuacjach kryzysowych dotyczących uczniów.
- Zapoznanie z procedurami realizowania interwencji na terenie szkoły.
Zakres tematyczny:
- Pojęcie kryzysu – teoretyczna i praktyczna perspektywa zagadnienia.
- Uczeń jako podmiot doświadczający kryzysu – emocje i zachowania osoby w kryzysie.
- Interwencja kryzysowa – istota, cele, etapy.
- Nauczyciel jako interwent kryzysowy – triada: problem – bezpieczeństwo – wsparcie.
- Szkoła jako miejsce realizacji interwencji kryzysowej – budowanie szkolnych zespołów reagowania interwencyjnego.
- Interwencja kryzysowa w obliczu: przemocy w rodzinie, dziecięcej żałoby, prób samobójczych ucznia oraz innych zdarzeń traumatycznych.
- Zawiązywanie sieci współpracy ze służbami pomocowymi – delegowanie zadań w ramach interwencji kryzysowej.
Korzyści:
- Usystematyzowanie informacji przydatnych w pracy przedstawicieli oświaty realizujących interwencję kryzysową.
- Omówienie kompetencji przydatnych w pracy interwenta kryzysowego.
- Wzrost wiedzy w zakresie możliwość współpracy przedstawicieli szkoły ze służbami pomocowymi w sytuacji interwencji kryzysowej.
W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.