Interwencja profilaktyczna w szkole

Nauczyciel jako interwent kryzysowy. Emocje i zachowania osoby w kryzysie

Kilka słów o warsztacie:

Szkolenie adresowane jest do przedstawicieli jednostek oświatowych, przede wszystkim do szkolnych psychologów oraz pedagogów, a także wszystkich nauczycieli chcących nabyć wiedzę z zakresu prowadzenia działań interwencyjnych wobec ucznia. Szkolenie wspomagane jest praktycznymi warsztatami z zakresu budowania współpracy między nauczycielami w ramach prowadzonych oddziaływań interwencyjnych.

Cele szczegółowe:

  • Usystematyzowanie informacji dotyczących pojęcia kryzysu.
  • Poznanie roli pedagogów, psychologów czy nauczycieli w prowadzeniu wsparcia w sytuacjach kryzysowych.
  • Przedstawienie zasad współpracy szkoły ze służbami realizującymi interwencję kryzysową.
  • Przybliżenie tematyki praktycznych aspektów realizacji interwencji w różnych sytuacjach kryzysowych dotyczących uczniów.
  • Zapoznanie z procedurami realizowania interwencji na terenie szkoły.

Zakres tematyczny:

  1. Pojęcie kryzysu – teoretyczna i praktyczna perspektywa zagadnienia.
  2. Uczeń jako podmiot doświadczający kryzysu – emocje i zachowania osoby w kryzysie.
  3. Interwencja kryzysowa – istota, cele, etapy.
  4. Nauczyciel jako interwent kryzysowy – triada: problem – bezpieczeństwo – wsparcie.
  5. Szkoła jako miejsce realizacji interwencji kryzysowej – budowanie szkolnych zespołów reagowania interwencyjnego.
  6. Interwencja kryzysowa w obliczu: przemocy w rodzinie, dziecięcej żałoby, prób samobójczych ucznia oraz innych zdarzeń traumatycznych.
  7. Zawiązywanie sieci współpracy ze służbami pomocowymi – delegowanie zadań w ramach interwencji kryzysowej.

Korzyści:

  • Usystematyzowanie informacji przydatnych w pracy przedstawicieli oświaty realizujących interwencję kryzysową.
  • Omówienie kompetencji przydatnych w pracy interwenta kryzysowego.
  • Wzrost wiedzy w zakresie możliwość współpracy przedstawicieli szkoły ze służbami pomocowymi w sytuacji interwencji kryzysowej.

W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.

Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle