Konflikt i Mediacje

Uzyskanie informacji dotyczących diagnozowania zjawiska konfliktu i sposobów na rozwiązanie go

Kilka słów o warsztacie:

W każdym miejscu, gdzie mamy styczność z ludźmi, mogą powstawać konflikty.
Podobnie jest w szkole – uczniowie mogą toczyć je między sobą, jak również z nauczycielami,
a ci z rodzicami i odwrotnie – konfiguracji może być tu wiele, sztuką jednak jest to, by szukać
sposobów na ich rozwiązanie. Jednym z nich mogą być mediacje i właśnie one są przedmiotem
niniejszego szkolenia.
Trener prowadzący posługuje się metodami ćwiczeniowymi nakierowanymi na pracę
z przykładowymi przypadkami prowadzenia mediacji. Udziela również wskazówek
przydatnych do zastosowania w praktyce i dzieli się doświadczeniami w zakresie mediowania.

Cele szczegółowe:

  • Uczestnik poznaje problematykę dotyczącą konfliktów i sposobów ich rozwiązywania.
  • Uczestnik doskonali umiejętności w zakresie rozwiązywania sytuacji konfliktowych
    w szkole poprzez prowadzenie mediacji.

Zakres tematyczny:

  1. Konflikt – zagadnienie, rozpoznawanie, rodzaje ich występowania w szkole.
  2. Czy konflikt to coś złego, czyli co myślimy o konfliktach?
  3. Koło konfliktu.
  4. Konfiguracje konfliktów, np. nauczyciel-uczeń czy nauczyciel-rodzic.
  5. Mediacje jako sposób rozwiązywania konfliktów.
  6. Czym są mediacje i jakie znaczenie mają w szkole?
  7. Zasady mediacji.
  8. Mediacje szkolne.
  9. Kto może być mediatorem szkolnym (rówieśniczym)?
  10. Strategia win-win i rola umowy mediacyjnej, czyli jak doprowadzić mediacje do korzyści obydwu stron?
  11. Konflikty niemediowalne.
  12. Parafraza, odzwierciedlenie, aktywne słuchanie i mówienie o zachowaniu, nie o osobie, jako zasady komunikacji przydatne w mediowaniu.
  13. Opisy przypadków do ćwiczeń.
  14. Dobre praktyki, wymiana doświadczeń uczestników, pytania i odpowiedzi.

Korzyści:

  • Uzyskanie informacji dotyczących diagnozowania zjawiska konfliktu i sposobów na
    rozwiązanie go.
  • Wzrost umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji.
Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle