Motywacja… i jedziesz dalej!

Istota motywacji. Co mnie motywuje? Wydobywanie wewnętrznej motywacji

Kilka słów o warsztacie:

W trakcie zajęć uczestnicy rozwiną umiejętność wydobywania wewnętrznej motywacji, co w założeniu przełoży się na podniesienie efektywności ich działań i świadome ustalanie zadań. Spodziewanym rezultatem dla uczestników będzie wzrost zaangażowania w ważne dla nich cele, dzięki identyfikowaniu swoich motywatorów. Zajęcia polecane są głównie wtedy, gdy wśród uczniów zauważalne bądź zgłaszane bezpośrednio przez nich są np.: spadki motywacji, brak znajomości mechanizmów motywujących do działania, zmienna chęć do nauki przedmiotów, które wcześniej były dla nich interesujące, przygotowywanie się do egzaminów sprawdzających wiedzę (w tym kończących określony etap edukacji).

Cele szczegółowe:

  • Uczeń zna istotę motywacji wewnętrznej i zewnętrznej.
  • Uczeń rozumie znaczenie motywów w działaniach człowieka.
  • Uczeń potrafi rozpoznać mechanizmy motywujące ludzi do działania.
  • Uczeń doskonali umiejętność intencjonalnego uczenia się.
  • Uczeń jest świadomy zależności między poczuciem sensu i wiarą w wykonywane.
    działania a rozpoznawaniem wewnętrznych motywów.

Zakres tematyczny:

  1. Istota motywacji: czym jest i jaka jest jej rola w codziennym życiu, nauce, pracy.
  2. Mechanizmy motywujące ludzi do działania.
  3. Po czym poznać zmotywowaną osobę?
  4. Co mnie motywuje? – ćwiczenie rozpoznawania motywów działania.
  5. Co zwiększa, a co hamuje motywację? – istota podejmowania celów zgodnych ze sobą.
  6. Skuteczne sposoby na naukę: czynniki i strategie sprzyjające procesowi uczenia się, sposoby radzenia sobie z odwlekaniem.
  7. Trening zwiększający proces intencjonalnego uczenia się.
  8. Autoanaliza czynników sprzyjających efektywności.
  9. Mocne strony oraz sukcesy i osiągnięcia jako baza do realizowania celów w przyszłości.
  10. Przeszkoda, którą chcę pokonać dzięki swoim zaletom – moc myślenia zgodnie z zasadą: przekuję trudność w szansę.

Korzyści z uczestnictwa:

  • Dostrzeżenie ważności indywidualnego podejścia do procesu motywacji.
  • Przeanalizowanie wewnętrznych czynników motywujących uczniów do działania i ich wpływu na zwiększenie motywacji do nauki oraz codziennych obowiązków.
  • Wzbudzenie refleksji nad własną motywacją w dążeniu do osiągania wyznaczonych
    celów.

W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.

Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle