Samoocena – mój fundament

Czy potrafię cieszyć się ze swoich sukcesów? Zwiększenie szansy na akceptację siebie

Kilka słów o warsztacie:

Rozwijanie umiejętności budowania adekwatnej samooceny to podstawa sukcesu życiowego na każdym polu: począwszy od komunikacji z ludźmi po osiągnięcia w nauce czy pracy. Samoocena – jako postawa względem samego siebie – wpływa zarówno na codzienne samopoczucie, jak i zachowanie w relacjach społecznych. W jej określeniu ważna jest wiedza o sobie, jak również wiara, zaufanie czy szacunek do siebie, dzięki czemu człowiek może wykorzystywać swoje możliwości i zasoby, jak też bazować na nich realizując wyznaczone cele i doceniając osiągnięcia. Adekwatność w postrzeganiu siebie jest istotna również dlatego, by być osobą niezależną od otoczenia, co ważne jest nie tylko w życiu dorosłym, ale już w okresie dorastania, gdyż młoda osoba jest bardzo podatna na uleganie negatywnym wpływom innych ludzi czy mediów. Może to być zagrożeniem w kontekście zachowań dysfunkcyjnych, np. aktów autoagresji, dowartościowywaniem się poprzez ubiór czy makijaż, tylko po to, by zyskać akceptację znajomych. Wszystko to wskazuje na potrzebę pracy w aspekcie kształtowania wysokiej, lecz adekwatnej samooceny, bo nie jest ona czymś, co po prostu mamy lub dostajemy – wymaga wysiłku, jednakże ten się opłaca. Warsztat „Samoocena – mój fundament” to jeden z kroków na drodze kreowania obrazu siebie. Przed uczestnictwem w tym warsztacie zalecamy zajęcia pn. „Odkrywam, poznaję i wzmacniam siebie”.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń zna istotę i rolę samooceny w swoim życiu.
  • Uczeń rozwija umiejętność budowania samooceny oraz wzmacniania wiary w siebie.
  • Uczeń rozumie jak ważna jest akceptacja siebie, swoich zalet, jak i obszarów do pracy.
  • Uczeń rozwija umiejętność akceptacji własnej osoby.
  • Uczeń jest świadomy zależności między zaniżoną czy nieadekwatną samooceną a podatnością na wpływ ze strony innych.

Zakres tematyczny:

  1. Rozmowa o samoocenie w życiu młodego człowieka – mini-wykład.
  2. Uczę się rozpoznawać siebie: zalety i obszary do rozwoju jako baza do wykorzystywania własnych możliwości i realizacji celów – ćwiczenia.
  3. Czy potrafię cieszyć się ze swoich sukcesów? – pogadanka.
  4. Rola porażki w życiu, czyli jak uczyć się na własnych doświadczeniach?
  5. Samoocena w kontekście wpływu innych ludzi i niebezpieczeństwo podejmowania zachowań ryzykownych.
  6. Tworzenie realnego obrazu własnej osoby w kontekście wzorców płynących z mediów.
  7. Poczucie niskiej wartości a potrzeba posiadania dóbr materialnych, np. najnowszy model telefonu, modne ubrania itp.
  8. „Uważanie się za lepszego/ą od innych – przejaw egoizmu czy wysokiej oceny siebie?

Korzyści:

  • Umiejętność wskazania przez uczniów osiągnięć i tego, w czym czują się dobrzy oraz uświadomienie sobie rezerw, czyli obszarów do rozwoju.
  • Zwiększenie szansy na akceptację siebie.
  • Zminimalizowanie zagrożenia na negatywne wpływy otoczenia.

W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.

Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle