Kilka słów o warsztacie:
Proponowany warsztat jest apelem skierowanym do młodych ludzi, by budowali świat oparty na komunikacji bezpośredniej, tej poza ekranem smartfonu czy komputera. W dobie Internetu i portali społecznościowych komunikacja twarzą w twarz zostaje niejednokrotnie spychana na drugi tor. Obserwuje się, że młodzież mniej rozmawia ze sobą w taki sposób, a spędzanym wspólnie chwilom towarzyszy telefon w ręku. W konsekwencji umiejętność bezpośredniej komunikacji zatraca się. Co więcej, młodym ludziom problem sprawia również rozpoznawanie emocji czy rozwiązywanie konfliktów i nie raz towarzyszy im agresja (w takich przypadkach odsyłamy również do uczestnictwa w przygotowanych przez nas warsztatach przeznaczonych tym zagadnieniom). Proponowane zajęcia mają formę interaktywną, co angażuje uczestników do czynnego udziału w ćwiczeniach, a to umożliwia trening umiejętności, np. komunikacyjnych.
Cele szczegółowe:
- Uczeń jest świadomy tego, jak ważna jest komunikacja z innymi.
- Uczeń wie, jak wyrażać swoje potrzeby poprzez słowa.
- Uczeń doskonali sztukę mówienia i słuchania.
- Uczeń rozwija umiejętność autoprezentacji poprzez ćwiczenie przedstawiania się.
- Uczeń potrafi rozpoznać słowa i zwroty asertywne, agresywne i uległe.
- Uczeń potrafi zastosować komunikaty asertywne w rozmowie z drugim człowiekiem.
Zakres tematyczny:
- Komunikacja na co dzień – po co jest nam potrzebna? – burza mózgów nakierowana na poznanie opinii uczniów.
- Człowiek wśród innych ludzi, czyli potrzeba skutecznego porozumiewania się w szkole, domu, w sklepie itd.
- Dbałość o komunikację poprzez słowa, czyli o szacunku w naszej mowie.
- O asertywności – przykłady zwrotów asertywnych, agresywnych i uległych.
- Integracja z innymi dzięki słowom – budowanie wspierających relacji międzyludzkich.
- Wnioski na podsumowanie zajęć: słowa, które pomagają porozumieć się z innymi, zapobieganie konfliktom poprzez mówienie o swoich potrzebach i słuchanie innych.
Korzyści:
- Wzrost umiejętności w zakresie komunikowania własnych potrzeb.
- Nastawienie na słuchanie innych.
- Posługiwanie się kilkoma strategiami skutecznej komunikacji, np. asertywność, autoprezentacja.
- Integracja zespołu klasowego dzięki nauce słów/zwrotów wspierających relacje.
W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.