Stwórz z emocji sprzymierzeńca i rozwijaj inteligencjęemocjonalną

Rozumienie i „zarządzanie” swoimi emocjami. Świadome przeżywanie emocji

Kilka słów o warsztacie:

Daniel Goleman, psycholog i autor bestsellera „Inteligencja emocjonalna” wskazał, że osoby z wysokorozwiniętą tego rodzaju inteligencją, doświadczają mniej zachowań ryzykownych, co w kontekście podejmowania działań profilaktycznych jest „punktem wyjścia” dla szkół. Odpowiadając na ten wniosek, prezentujemy program warsztatów pracy z emocjami. Praktyka pokazuje, że poprzez rozumienie i „zarządzanie” swoimi emocjami, możemy bardziej precyzyjnie wyrażać swoje stany i uczucia oraz mieć większą uważność na innych, dzięki czemu wzrasta jakość naszych relacji. Świadome przeżywanie emocji pozwala także o wiele łatwiej radzić sobie z konfliktami, a nawet zapobiegać im, co w kontekście funkcjonowania w świecie pełnym różnorodnych bodźców, jest wyrazem dbałości o dobrostan psychiczny. Propozycja uczestnictwa w tych właśnie zajęciach to stworzenie uczniom warunków do pracy z emocjami już na etapie dorastania, co może przyczynić się do wspomnianego dobrostanu również w przyszłości.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń rozumie pojęcie emocji.
  • Uczeń poznaje różne emocje i uczucia.
  • Uczeń potrafi rozpoznać i nazwać występujące w różnych sytuacjach własne emocje.
  • Uczeń kształtuje umiejętności służące radzeniu sobie z różnorodnymi, również trudnymi
    dla niego emocjami.
  • Uczeń uświadamia sobie, że ważna jest akceptacja własnych emocji, w tym również tych
    niepożądanych.

Zakres tematyczny:

  1. Rola i funkcja emocji w naszym życiu.
  2. Czym są emocje i uczucia, i jak wpływają na funkcjonowanie człowieka?
  3. Emocje jako informacja i energia – jak je wykorzystać, by służyły dorastającej osobie?
  4. Emocje w komunikacji międzyludzkiej – ich znaczenie w rozmowach, relacjach czy
    konfliktach.
  5. inteligencja emocjonalna a ogólny rozwój człowieka.

Korzyści:

  • Doświadczenie sytuacji umożliwiającej przyjrzenie się, rozpoznanie i nazwanie emocji.
  • Stworzenie warunków do zaakceptowania własnych emocji i zauważenia informacji
    jakie ze sobą niosą.
  • Rozwój umiejętności rozumienia własnych i cudzych zachowań, co stanie się bazą do budowania sprzyjających relacji międzyludzkich.
  • Rozpoczęcie świadomej pracy nad rozwojem inteligencji emocjonalnej, np. radzeniem sobie z trudnymi dla siebie emocjami.

W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.

Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle