Zrobić na złość dilerowi

Wpływ „wspomagaczy” na życie. Doskonalenie sposobów radzenia sobie z wpływem rówieśniczym

Kilka słów o warsztacie:

W odpowiedzi na nieprzemijające zagrożenie wynikające z dostępności narkotyków czy dopalaczy oraz w myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć, przedstawiamy program warsztatu „Zrobić na złość dilerowi”. Również pojawianie się coraz nowszych „produktów” w przemyśle narkotykowym i często niemoc władz w zwalczaniu go nasuwają wniosek: aby zmniejszyła się liczba osób zażywających narkotyki czy dopalacze potrzeba zmiany postaw odnośnie tychże substancji poprzez dostrzeżenie alternatyw w przypadku pojawienia się powodów do sięgnięcia po nie. Sposób myślenia o pozornym „bezpieczeństwie” przy pierwszorazowym testowaniu „wspomagaczy” i o konsekwencjach ich zażywania będzie warunkował decyzję, czy młody człowiek powie im tak. Niejednokrotnie rozwiązaniem na uchronienie go przed zakazanym światem jest pokazanie, że młodzieńczą ciekawość, potrzebę akceptacji w grupie czy atmosferę podczas imprezy można zapewnić sobie za pomocą innych, zdrowych sposobów. W proponowanym programie koncentrujemy się właśnie na tym, stawiając sobie za główny cel pracę nad postawami uczniów, dlatego też o trudnych tematach rozmawiamy otwarcie – niejednokrotnie dopiero świadomość zagrożeń otwiera oczy. Istotne jest to, by uczestnicy mieli przestrzeń do wyrażenia swojego zdania, podzielenia się spostrzeżeniami, a często i wątpliwościami czy troskami. Treści spotkania opierają się na partnerskiej relacji, by nakierować uczniów na myślenie, że prowadzący, jako „przedstawiciel” świata dorosłych, to sprzymierzeniec, a nie przeciwnik.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń wie jakie są negatywne konsekwencje stosowania narkotyków i dopalaczy dla funkcjonowania młodego człowieka.
  • Uczeń dostrzega różnice między dopalaczami a narkotykami.
  • Uczeń identyfikuje przyczyny sięgania po narkotyki i potrafi wskazać inne sposoby realizowania potrzeb, które w założeniu młodzieży zaspokajają środki psychoaktywne.
  • Uczeń ćwiczy strategie radzenia sobie z negatywnym wpływem rówieśniczym.
  • Uczeń jest świadomy, że decydując się na zażywanie środków psychoaktywnych naraża się utratę odpowiedzialności za siebie.

Zakres tematyczny:

  1. Ćwiczenie integracyjne, przedstawienie tematu, różnice między dopalaczami i narkotykami.
  2. Droga donikąd, czyli wpływ „wspomagaczy” na życie, poprzez przywołanie przypadków doświadczeń rówieśników uczniów, np. wpisy z internetowych forów.
  3. Przyczyny „brania” i alternatywne – bezpieczne sposoby służące realizowaniu potrzeb, które młodzież identyfikuje jako powody sięgania po narkotyki czy dopalacze.
  4. Konsekwencje zażywania substancji psychoaktywnych wraz z utratą kontroli nad sobą.
  5. Asertywność i wysokie poczucie własnej wartości jako remedium na uległość w grupie.

Korzyści:

  • Zminimalizowanie ryzyka inicjacji i eksperymentowania z substancjami psychoaktywnymi.
  • Wzrost świadomości w zakresie negatywnych konsekwencji „brania”.
  • Doskonalenie sposobów radzenia sobie z wpływem rówieśniczym.

W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.

Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle