Komunikacja z rówieśnikami, rodzicami, nauczycielami – sztuka asertywności

Asertywne komunikowanie się z innymi ludźmi. Wyrażanie własnych potrzeb

Kilka słów o warsztacie:

Ideą zajęć jest zainspirowanie dzieci i młodzież do asertywnego komunikowania się z innymi ludźmi – kolegami, rodzicami czy nauczycielami z równoczesnym wyrażaniem własnych potrzeb. W rzeczywistości szkolnej niejednokrotnie obserwuje się występowanie konfliktów, trudności w porozumiewaniu się czy też ryzykowne zachowania uczniów podejmowane pod wpływem innych bądź na skutek konformizmu. Odpowiadając na te obserwacje przedstawiamy program warsztatów, który dzięki interaktywnej formie pracy zaangażuje uczestników do czynnego udziału w proponowanych ćwiczeniach, a to umożliwi trening umiejętności komunikacyjnych.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń wie, jak mówić o własnych potrzebach.
  • Uczeń potrafi rozpoznać komunikaty i zachowania asertywne, agresywne i uległe.
  • Uczeń kształtuje umiejętności służące radzeniu sobie z różnorodnymi, również trudnymi
    dla niego komunikatami ze strony innych.
  • Uczeń uświadamia sobie, że kompetencje komunikacyjne warunkują jego
    funkcjonowanie w świecie.
  • Uczeń uświadamia sobie, że ważna jest umiejętność stawiania granic i dbania o siebie
    z równoczesnym szacunkiem do innych.

Zakres tematyczny:

  1. Rola i funkcja komunikacji w codziennym życiu.
  2. Komunikacja a dążenia do porozumienia z innymi ludźmi.
  3. Komunikacja jako narzędzie do zapobiegania konfliktom i rozwiązywania ich.
  4. Ćwiczenie rozróżniania komunikatów oraz zachowań agresywnych, uległych
    i asertywnych.
  5. Sztuka słuchania innych – czy łatwa?
  6. Asertywna postawa w sytuacjach ryzykownych, np. namowa do sięgnięcia po środki
    psychoaktywne (ćwiczenie wspierających komunikatów).

Korzyści:

  • Zwiększenie intencjonalnego (nastawionego na określony cel) komunikowania własnych potrzeb i uwrażliwienie na potrzeby innych.
  • Integracja zespołu klasowego.
  • Zainicjowanie chęci do codziennego samodoskonalenia w zakresie asertywnego porozumiewania się z rówieśnikami, rodzicami, nauczycielami.
  • Zwiększenie poczucia skuteczności w wyrażaniu siebie, dzięki budowaniu komunikatów zgodnych z własną intencją i szacunkiem do rozmówcy.

W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.

Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle