Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?

Kilka słów o warsztacie:

Program warsztatu nakierowany jest na minimalizację ryzyka występowania agresji i przemocy. Koncentruje się wokół ważnego problemu społecznego, jakim w konsekwencji może być przemoc w życiu dorosłym, np. w rodzinie czy pracy. Pomimo trudnych tematów uczymy dzieci i młodzież rozmawiać o nich i wyciągać wnioski bazując na doświadczeniach i obserwacji. Doskonalimy również umiejętności społeczne, np. rozwiązywania konfliktów czy radzenia sobie z różnymi emocjami. Zajęcia są też okazją do podniesienia świadomości uczestników dotyczącej konsekwencji stosowania przemocy. Uwagę zwracamy także na problem autoagresji. Stosując różne metody aktywizujące obrazujemy uczestnikom „zamknięte koło” w jakie wpada osoba stosująca przemoc. Przed uczestnictwem w tym warsztacie zalecamy zajęcia pn. „Stwórz z emocji sprzymierzeńca i rozwijaj inteligencję emocjonalną” oraz „Komunikacja z rówieśnikami, rodzicami, nauczycielami – sztuka asertywności”.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń wie czym jest agresja i przemoc oraz jakie są ich konsekwencje dla codziennego życia.
  • Uczeń zna mechanizm powstawania zachowań agresywnych.
  • Uczeń potrafi w bezpieczny dla niego i otoczenia sposób wyrażać trudne emocje.
  • Uczeń rozwija postawę asertywną i umiejętność rozwiązywania konfliktów.

Zakres tematyczny:

  1. Ćwiczenie: jak się dzisiaj czuję?
  2. ABC emocji – poznanie/ przypomnienie i nazwanie.
  3. Agresja jako skutek braku umiejętności radzenia sobie z emocjami takimi jak np. smutek, żal.
  4. Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
  5. Agresja – sposoby radzenia sobie z nią.
  6. Agresja z punktu widzenia agresora, ofiary oraz osoby trzeciej; problem autoagresji.
  7. Zachowania, które zapobiegają pojawieniu się konfliktu i wskazówki dotyczące rozwiązywania go – ćwiczenia.
  8. Alternatywy do zachowań agresywnych, np. asertywność.
  9. Agresja jako zachowanie mogące prowadzić do przemocy.

Korzyści:

  • Nauka konstruktywnego radzenia sobie z trudnymi emocjami, np. narastającą złością.
  • Obniżenie ryzyka stosowania agresji i wystąpienia przemocy wśród uczestników.
  • Ukierunkowanie na zachowania zapobiegające przemocy i agresji – alternatywy.

W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.

Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle