Pracownicy socjalni niejednokrotnie wykonując czynności zawodowe narażeni są na różnego
rodzaju sytuacje zagrażające ich zdrowiu i życiu. Bezpieczeństwo pracowników socjalnych
postrzegane jest zarówno w kategoriach bezpieczeństwa indywidualnego jednostki oraz
bezpieczeństwa przedstawicieli instytucji społecznej. O ile ustawodawca zapewnia
pracownikowi socjalnemu ochronę prawną przewidzianą dla funkcjonariuszy publicznych oraz
uprawnienia do skorzystania z pomocy psychologicznej w przypadku wystąpienia sytuacji
bezpośrednio zagrażających jego życiu lub zdrowiu w związku z wykonywanymi czynnościami
służbowymi o tyle to sami pracownicy socjalni muszą poradzić sobie w sytuacjach zagrożenia
w pracy z klientem. Program szkolenia obejmuje najważniejsze aspekty w zakresie
bezpieczeństwa pracowników socjalnych podczas wykonywania czynności zawodowych
w instytucji, jak i pracy środowiskowej, w miejscu zamieszkania klienta. Szkolenie ma
charakter warsztatowy i uwzględnia elementy samoobrony.
Uczestnicy szkolenia poszerzają swoją wiedzę i umiejętności na temat bezpieczeństwa pracy
socjalnej. Ponadto wypracowują odpowiednie rozwiązania w pracy socjalnej w sytuacjach
stresowych, posiadają umiejętności radzenia sobie z emocjami oraz podnoszą poziom
bezpieczeństwa osobistego podczas wykonywania czynności zawodowych, dodatkowo
nabywają umiejętności stosowania podstawowych technik samoobrony.
CZĘŚĆ I – TEORETYCZNA
CZĘŚĆ II – PRAKTYCZNA