Budowanie relacji w zespołach klasowych w warunkach edukacji stacjonarnej

Jak rozmawiać z moimi kolegami i koleżankami? Swobodna rozmowa oraz radzenie sobie z emocjami

Kilka słów o warsztacie:

„Nowa rzeczywistość” i aktualnie prowadzona edukacja stacjonarna postawiła zarówno przed uczniami, jak i nauczycielami wyzwanie w postaci: nauka w ławce szkolnej, nie przed komputerem w domu. Ostatnie lata/miesiące doświadczyły zarówno edukację, jak i inne branże, zmierzeniem się z funkcjonowaniem w rzeczywistości wirtualnej, która to wymagała zupełnie innych kompetencji. W aktualnej sytuacji, gdy uczniowie znów spotykają się na korytarzach i salach szkolnych, potrzebują być wyposażeni w narzędzia umożliwiające szybkie dostosowywanie się do zmian czy umiejętności kontaktowania się z rówieśnikami i nauczycielami w sposób bezpośredni (bez użycia cyfryzacji). Program warsztatów z zakresu reintegracji/budowania relacji jest odpowiedzią na obecnie pojawiające się rozterki dzieci: jak rozmawiać z moimi kolegami/koleżankami, jak nawiązywać swobodną rozmowę bez użycia telefonu czy komputera, a w końcu jak radzić sobie z emocjami własnymi i rówieśników w trudnych, niekiedy konfliktowych sytuacjach.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń poznaje cechy aktualnej rzeczywistość: zmienność, nieprzewidywalność, elastyczność, dynamika.
  • Uczeń potrafi nazwać emocje związane z obecną sytuacją szkolną i wie jak sobie z nimi radzić.
  • Uczeń dostrzega wzmacniający wymiar bezpośrednich kontaktów z klasą.
  • Uczeń uświadamia sobie, że wspólnie z kolegami i koleżankami tworzą zespół.

Zakres tematyczny:

  1. „Nowa rzeczywistość” w przestrzeni szkolnej i edukacji.
  2. Gdzie jesteśmy jako klasa, gdzie jestem ja?
  3. Zalety edukacji stacjonarnej i ich uwarunkowania dla rozwoju uczniów jako zespołu klasowego.
  4. Rozpoznanie, konfrontacja i strategie radzenia sobie z trudnościami w bezpośrednich relacjach międzyludzkich.

Korzyści:

  • Wsparcie uczniów w warunkach nauki stacjonarnej.
  • Umożliwienie przyjrzenia się trudnościom wynikającym z kontaktów bezpośrednich związanych z reintegracją klasy.
  • Uświadomienie sobie przez uczniów aktualnych potrzeb – jako jednostka i jako zespół klasowy.
  • Umożliwienie otwartej rozmowy o tym, co trudne w reintegracji i skonfrontowanie z ewentualnymi przeszkodami.
  • Zwiększenie świadomości własnych zasobów i roli w klasie.
  • Wzmocnienie relacji z klasą.

W celu otrzymania oferty zadzwoń do nas lub wyślij formularz kontaktowy.

 

Ważne informacje
Masz pytania? Wyślij formularz lub zadzwoń: 500 227 600.
Wyślij formularz kontaktowy

Wyślij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz w celu poznania szczegółów, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Biuro czynne
8:00 - 16:00

Najczęściej zadawane pytania

  • Gdzie prowadzimy szkolenia i warsztaty?
    Zajęcia prowadzimy stacjonarnie we wskazanym przez klienta miejscu. Dojeżdżamy do siedziby a w razie potrzeby wynajmujemy salę zewnętrzną. Prowadzimy również szkolenia w formie online.
  • Czy szkolenia/warsztaty są płatne?
    Tak, zajęcia są płatne. Na prośbę klienta pomagamy w pozyskaniu funduszy na tego rodzaju działania. Wiele instytucji publicznych ma możliwość pozyskiwania dodatkowych funduszy z różnych projektów, z kolei placówki oświaty mogą wnioskować o finansowanie działań profilaktycznych do Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Jaki jest koszt zajęć?
    Dokładny koszt z ofertą kalkuluje nasz zespół po krótkiej rozmowie telefonicznej lub zapytaniu w formie e-mail. Na koszt wpływa tematyka zajęć, czas trwania, ich częstotliwość, jak również dodatkowe preferencje jak np. konkretna osoba do prowadzenia zajęć. W zależności od tych wytycznych przygotujemy dla Was ofertę współpracy.
  • Skąd jesteśmy?
    Nasza główna siedziba znajduje się pod Krakowem w miejscowości Limanowa. Natomiast szkolimy w całej Polsce. Współpracujemy z trenerami w wielu województwach, jesteśmy również bardzo mobilni, dlatego chętnie podejmujemy się współpracy w różnych zakątkach Polski. Co zresztą możecie zobaczyć na mapie w zakładce "O NAS".

Pozostałe szkolenia

nauczycielepomoc-spolecznapracownicy-socjalniprojekty-i-dokumentyszkoly

Standardy ochrony małoletnich

Ochrona przed krzywdzeniem dzieci to zadanie dla wielu podmiotów. Dlaczego i kto jest zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich?
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Debata

Program rekomendowany Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu
szkolyuczniowie
Program profilaktyczny Cukierki

Program profilaktyczny Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III
szkolyuczniowie

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
cross-circle